آشنایی با فرایند خرید بیت‌کوین


آشنایی با فرایند خرید بیت‌کوین

خرید بیت کوین|سپهر‌نت ایرانیان

در سال ۲۰۰۸، درست کمی پس از بحران اقتصادی بزرگ آن زمان، یک مفهوم جدید از پول و دارایی به نام بیت‌کوین (Bitcoin) ارائه شد که به عقیده بسیاری از اقتصاددانان می‌تواند آینده اقتصاد جهان را متحول کند و یا حداقل شروع کننده این جریان باشد.ما یک جامعه متشکل از افراد از سرتاسر جهان هستیم و همانطور که برای شما قابل تصور است همانند سایر افراد زندگی می کنیم و در پی آینده پول می‌باشیم.

اجازه دهید از اصطلاحات فنی و فلسفی چشم پوشی کنیم و فقط به نحوه استفاده از آن بپردازیم.


بیت‌کوین مانند هر چیز جدیدی ابتدا گیج کننده بنظر می‌رسد.


با وجودیکه چهار سال از پذیرش بیت‌کوین توسط غالب افراد می‌گذرد،اما اوضاع به گونه ای است که حتی یک اقتصاددان معروفی همچون پائول کروگمن(Paul Krugman) بر پتانسیل‌های اینترنت چنان که باید واقف نگشته و آنرا چندان کارآمد نمی‌داند.

او می‌نویسد:“رشد اینترنت به شدت کاهش یافته است و اکثر افراد چیزی ندارند که به یکدیگر بگویند.تا سال ۲۰۰۵ یا همین حدود آشکار می‌شود که تاثیر اینترنت بر اقتصادی بر پایه استفاده از دستگاه فکس می‌باشد و نه بیش از آن.”


وقتی که کمی به گذشته نگاه کنیم تایید می‌کنیم که هیچکس بطور کامل قدردان فناوری از زمان آغاز آن یا حتی سال‌های اولیه تکمیل و تصحیحِ آن نبوده است.

این حقیقت در مورد بیت‌کوین هم صدق می‌کند یا خواهد کرد.

نظرات و تحلیل ها راجع به استفاده مجرمانه از بیت‌کوین یا علاقمندی به استفاده از آن در چنین مسیری تا امروز چندان مورد توجه مردم نبوده است و این درحالی ست که برخی افراد(معمولا حکومیت‌های اقتدار گرا) به ادامه این مسیر(نشان دادن جنبه های کلاه برداری) تمایل دارند ولی بسیاری دیگر از استخراج کنندگان یا دارندگان بیت‌کوین از آن دسته افرادی محسوب می‌شوند که به یک سیستم پرداخت قابل اطمینان و پولی که ارزش آن از خطرات و مشکلات قابل حفظ است(یا بهتر قابل حفظ است)، تمایل دارند.


هرگونه تصور غلو آمیز را کنار بگذارید، چه تصور خوب چه بد، بجای آن اصول بیت‌کوین را بعنوان یک شبکه و بعنوان نوعی وجه نقد در نظر بگیرید.


یک کیف پول روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید


به این نوع کیف پول به چشم یک صندوق پست الکترونیک(ایمیل) نگاه کنید.

شما واقعا نمی دانید که ایمیل چطور کار می‌کند، اما از آن جهت برخی ارتباطات خود از آن استفاده می‌کنید. این در مورد سایر رسانه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند و شما قدردان قدرت آن‌ها هستید چرا که آن‌ها را تجربه کرده اید.

برای اینکه بتوانید بیت‌کوین در اختیار داشته باشید باید از آن استفاده کنید و آنرا به نحو عملی تجربه نمایید. اولین اقدام این است که یک کیف پول را دانلود کنید.

کیف پول یک قطعه نرم افزاری است که روی گوشی‌های هوشمند شما یا کامپیوترهای خانگی تان نصب می‌شود. با یک آدرس ایمیل کار ادامه خواهد یافت، شما آدرس ایمیلتان را وارد می‌کنید اما تنها برای کسب درآمد.

گزینه‌های بسیاری وجود دارد و از این لینک می‌توانید لیستی متنوع از کیف پول‌ها را مشاهده و مقایسه کنید.

پیام‌های کیف پول را دنبال کنید. پنجره‌های کوچک جالبی را خواهید دید که به شما کدهای کیو آر (QR) را که از مربعی حاوی مستطیل‌های سیاه و سفید و مربع‌های دیگر درون یک سری مربع دیگر می‌باشد، نشان می‌دهد. در زیر آن‌ها یک ردیف از حروف و اعداد، کوچک و بزرگ، قرار دارد.

کد کیو آر و حروف الفبا و اعدادی که در زیر قرار دارند در واقع یک چیز هستند. آن‌ها همه آدرس ایمیل شما… ببخشید آدرس وجوه نقدِ شما هستند!

از این مرحله شما می‌توانید به هر میزانی که مایلید بیت‌کوین دریافت و ارسال کنید.


خریدِ بیت‌کوین، خرید با بیت‌کوین


اکنون که شما کیف پول خود را جهت دریافت و ارسال نصب نموده اید، ممکن است تمایل داشته باشد تعدادی بیت‌کوین دریافت کنید. چندین روش جهت انجام این کار وجود دارد.

یکی از روش‌ها این است که اگر شما دوستی دارید که تعدادی از آن‌ها را در اختیار دارد و تا کنون اقدام به ارسال آن‌ها نکرده است بطور آزمایشی می‌توانید از او درخواست کنید برای شما این ارز را ارسال کند.

مشورت با یک فرد آگاه و متخصص و بررسی و تحقیق اجمالی آینده پول می‌تواند بسیار مفید فایده باشد.

روش دوم این است که اگر شما چندان عجله‌ای ندارید و می‌توانید منتظر بمانید، تلاش کنید چند بیت‌کوین کسب کنید. می‌توانید ببینید آیا کسی در ازای خدماتی که ارائه می‌دهید یا کالایی که بفروش می‌رسانید، بیت‌کوین به شما پرداخت می‌کند. بررسی کنید تا دریابید چنین شخصی وجود دارد یا خیر. ممکن است چنین شخصی وجود داشته باشد که به این کار تمایل دارد و شما از آن شگفت زده شوید.

سومین روش ساده ترین آن است. فقط کافیست اندکی تلاش کرده یک صرافی(معتبر و مناسب) پیدا کنید.

از این مرحله شما می‌توانید خرید کنید یا به سهولت آنرا در کیف پول خود پس انداز نمایید. توصیه من این است که حداقل یکبار خرید کنید.

اما سوار شدن بر موج قیمت بیت‌کوین هم می‌تواند سرگرم کننده باشد. (نکته: موج آن همیشه صعودی نیست).


مسائل فنی


من عمدا از طرح مسائل فنی مثل شناخت ارزهای دیجیتال، نرخ هش (hash-rates)، گره ها(nodes)، بلوک ها(blocks)، تمرکز زدایی(decentralization)، فورک ها(forks) و هر آنچه باعث می‌شود عمیقا در مفاهیم بیت کوین فرو رویم اجتناب می‌کنم(در آینده نزدیک آموزش های جامع و کامل تری ارائه خواهد شد)


این مسائل جهت بررسی بسیار هیجان انگیز هستند و شما در نهایت پس از آنکه پی بردید بیت‌کوین واقعا چیست، قدردان آن خواهید بود. اما اکنون فقط کافیست مقدار اندکی از پول خود را خرج کنید، تنها برای اینکه امتحان کرده باشید.


من تصور می‌کنم شما می‌توانید آینده بسیار خارق العاده ای را با آن تجربه کنید.


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 29 مرداد 1398 ] [ 17:39 ] [ موسیقی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]